Välkommen till rum 5140 !

Bajsrummet 5140, det var så våran älskade hytt blev kallad eller också soprummet. Jag vet inte riktigt hur jag ska få ner hela resan i min lilla blogg. Men jag ska försöka att förkorta den så mycket som möjligt men även så att ni förstår. Jag, Erik, Lina och Lottfitt åkte på en tripp till Tallinn, det kunde väl bara ha slutat på det här sättet.

Onsdagen 27/2
Det började inte bra. Vi kom fram till frihamnen och skulle ta ut våra biljetter, då visar det sig att vi inte hade betalat dom. Paniken börjar stiga till 100 och idioten som skulle ge oss biljetterna gjorde ju inte saken bättre. Men allt fixade sig och vi kom på båten. Änterligen var jag på min underbara båt som jag hade väntat på att få komma på i ett års tid. Erik och jag tar befälet för att visa Lina och Lottfitt runt. Vi satte oss vid stora dansgolvet och tog en rökpaus.

Efter middagen och efter våran lilla shoppingrunda på taxfreen så var det bara att sätta igång att knäcka den första biran. Vänta ni, det bli bara mer och mer, tro mig!
Vi begav oss upp till stora dansgolvet för att kolla in showen som skulle börja. MEN det började aldrig någon show, det var någon idiot som sjöng. Jag och Lina gick upp på golvet och dansade, efter 2 minuter är vi båda helt svettiga och vi andades som att vi hade fått andnöd (Fan, ännu ett tecken på att jag måste börja träna). Sen kände jag att jag var tvungen att göra något brutalt, så jag la mig på dansgolvet och skulle breaka. 

Vi förflyttar oss sedan till kariokebaren och Lina skriver upp sig. Vi sätter oss med ett annat gäng a.k.a The gang. Vid det detta tillfälle så kan jag jag meddela er att ingen mår speciellt bra. Vi går ner till våran otroligt rena hytt, Bajshytten. The gang är efter oss, hack i häl. Efter att ha suttit i den där underbara doften i ca en timme så börjar vi sakta med säkert att dra oss upp till ungdomsdiscot. Nu är det helt svart för mig. Svart, svart, svart. Så svart så att jag nästan blir mörkrädd. Det är några enstaka saker som jag minns och det var väl att någon fick leda hem mig, jag fick psykbryt för att jag trodde jag hade tappat bort min nycken (den låg i min plånbok i hytten hela tiden), jag gick till reseptionen och fick en specialnyckel, jag tror att den nyckeln funkade till alla rummen och sist men inte minst, Jag ranglar in lite lätt i  Bajshytten och börjar skrika att jag skulle ha allas pass och nycklar. Det var ju någon som var tvungen att ta hand om allt och vem är inte bäst lämpad om inte jag ?! Jag somnade till en sjungande Lina.

Torsdagen 28/2
Jag vaknar av att jag ligger och fryser som en jävla dåre. Jag har tvu tunna kävla madrasser som täcke. Båder Erik och Lina är vakna (fråga inte vart Annalotta är, för det är en hemlis) Jag ropar lite bedjande till Erik och bad honom hämta ett glas vatten, eller två glas vatten. Underbar som han är gör han som jag säger. Sen jävlar, då kom hjälpeskriket "JAG BEHÖVER EN PÅSE, LANGA EN PÅSE" Erik sträcker fram den minsta apoteketpåsen som man kan hitta.

Väl av i Tallin så går vi först till donken. Det var nog det värsta misstaget vi kunde göra. Vi fick vänta på maten i 20 minuter och det är inte kul att vänta på mat när man är irreterad och bakis. Efter det så gick vi runt i några affärer, eller jag satt mest utanför och försökte dra inte lite frisk luft medans dom andra som var hur pigga som helst sprang runt och njöt som fisken i vattnet. Själv är man helt likblekt och tackar gud om man ens får fram en hel mening. Sen satte vi oss på en pizzeria. Det var väl våran underbara upplevelse i Tallinn. Vi åkte tillbaka till båten vid 2 ungefär.

Vi möts av stanken från hytt 5140 men vi vänjer oss ganska fort så vi tänkte försöka sova lite. Men det går inte speciellt bra, jag ligger och pratar med Erik och vi har en ganska het konversation, om man skulle överleva om man hoppade från båten längst fram eller längst bak och vi kom överrens om att man skulle överleva om man hoppade längst bak. Klockan 20:00 öppnade sittningen för alá cartén buffen. Då var vi redan färdiga med festkläderna och sminket satt perfekt ( trodde vi, men i själva verket så såg vi ut som fyra patetiska idioter som inte visste vart vi var någonstans ). Efter maten så var det bara att börja om som gårdagen. Vi satte oss i våran hytt och knäckte den första biran för kvällen. Sen skulle vi storma "the Gang", hahaha det blev inte så mycket stormning, vi blev utslängda efter 5 minuter. Vi går ner till 5140 igen och då har stanken blivit värre, nu börjar man känna lukten ut mot korridoren, inte bra! Sen var det ut till stora dansgolvet för att se showen som skulle börja och denna gång så började den faktiskt ! Efter så gick vi till vår 5140 och sedan upp till ungdomsdiscot där jag blev kallad för turkälskare utav en av grabbarna i "the gang". Men vafan, han kanske har rätt?! Vi dansade hela natten lång och ungdomsdiscot hann t.o.m att stänga. Vi gick på efterfest, men alla somnade där så då fick vi styra upp en egen efterfest. Tre grabbar från dalarna hakade på, riktigt trevliga killar det där sen så är det alltid ett + att dom var riktigt söta också.

Fredagen 29/2
Vaknade vid 9 av att Erik skriker att klockan är 10 och att vi måste gå av båten! Dum som jag är så slänger jag mig upp ur sängen, sliter fram min väska för att trycka ner allt i den. Då kollar Erik på mig med ett hånflin och säger att klockan bara är 9. DÅLIGT arg jag blev men det gick över. Vi kom av båten och vi kom hem. Jag somnade och jag vaknade.



Här kommer lite bilder
                                                        


Puss&Kram

Kommentarer
Postat av: Laban

HAHAHAHA fina bilder på bajshytten! ;)

2008-03-01 @ 12:08:19
URL: http://LabanLina.blogg.se
Postat av: analotta

hahaahah snygga bilder ;D

2008-03-01 @ 14:17:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0